In een intensief en gezamenlijk proces met de gemeente, schoolbesturen en opvang hebben wij het IHP traject in goede banen geleid. Het proces is opgedeeld in vier fasen die ieder leiden tot waardevolle deelproducten.
1. Visiefase: in de visiefase haalden we de gezamenlijk visie op onderwijshuisvesting op.
We vertaalden deze visie naar concrete afspraken en spelregels voor de uitvoering.
2. Inventarisatiefase: de actuele kwaliteit en prestatie(s) van ieder schoolgebouw brachten we in beeld op zogenaamde factsheets. Op wijk niveau werden de factsheets vertaald naar kansenkaarten. Deze kansenkaarten geven een overzichtelijke weergave van de knelpunten per wijk.
3. Planvorming & financiën: in deze fase kwamen we gezamenlijk tot plannen. De kansenkaarten vormden hierbij een belangrijke basis. Door middel van varianten brachten we de mogelijke oplossingsrichtingen in beeld, die we financieel vertaalden. In lijn met de oplossingen voor de onderwijsgebouwen werd ook het toekomstperspectief voor de gymzalen geschetst.
4. Rapportage: in de laatste fase verwerkten we alle opgehaalde informatie in een overzichtelijke en beeldende rapportage, op basis waarvan besluitvormers goed in staat zijn keuzes te maken en consequenties daarvan te overzien.