CS Vincent van Gogh Assen
locatie Salland
Direct na de kennismaking half april werd gestart met de uitvraag naar een ontwerpende partij. Drie partijen ontvingen de uitvraag en zijn rondgeleid op de locatie. Daaruit is Groningen Interieurbureau (Grib) geselecteerd. Onder leiding van Yvonne Broekhuizen van Grib hebben zij het ontwerpende deel als ook een groot stuk inhoudelijke begeleiding op zich genomen. De eerste kennismaking met de gebruikers vond medio mei plaats.
Om het tempo erin te houden, werd er geen aannemer bij betrokken. Zo werden de opdrachten voor de schilder (incl. stucwerk en bestickering), vloerafwerking, wanden- en plafond aanpassingen apart uitgevraagd. Daarnaast was de conciërge van de school inzetbaar voor diverse hand- en spandiensten. Voor zowel de E- installatie als de W-installatie (ventilatie) werden we bijgestaan door Bert Pap van Ingenieurs- en adviesbureau Technion.
Goede samenwerking stond centraal
Tussen het selecteren van de interieurarchitect in mei en de start van schooljaar 2020-2021 zat een krappe 3,5 maand. In deze korte periode diende naast de ontwerpende en procedurele werkzaamheden ook de uitvoering van de plannen gereed te zijn. Het is Grib, Technion en ICS gelukt om tijdig partijen te vinden die met ons deze uitdaging aan wilden gaan. Half juni vond het kennismakingsgesprek tussen de uitvoerende partijen plaats. Doordat alle betrokkenen zich bewust waren van de krappe planning en zich goed hadden voorbereid, kon diezelfde middag, in gezamenlijkheid, een eerste planning opgesteld worden. Hierna vonden wekelijks afstemmingsoverleggen plaats, naast de daar waar nodig (inhoudelijke) bilaterale overleggen.
Mede dankzij de prettige samenwerking tussen alle betrokken partijen is het gelukt om de ruimtes aan het einde van de zomervakantie te voorzien van een nieuwe indeling en met een nieuwe look & feel op te leveren.
“Wij zijn uitermate tevreden over de inzet van ICS en Femke van Erp als projectleider. Ze heeft ons kundig geadviseerd over de verbouwing van onze onderwijslocatie Salland. Dat heeft geleid tot een aantal goede en slimme keuzen, die behalve praktisch ons ook geld hebben bespaard. Ze werkte goed samen met de interieurarchitect en de aannemers. Ze hield haar hoofd koel ook toen er tijdsdruk was. Als gebruiker zijn we zeer tevreden met het resultaat.”
Alice Vellinga, voorzitter College van Bestuur.
Punten op de i
In de herfstvakantie werden de laatste punten op de i gezet. Om de nieuwe look & feel af te maken was nieuwe vaste en losse meubilair en sierverlichting benodigd. Het vaste meubilair diende afgestemd te worden op de keuzes van het losse meubilair. De keuzes hierin konden pas genomen worden, nadat bekend was hoe de ruimten eruit kwamen te zien. Vervolgens diende er een functioneel ontwerp te komen passende binnen de gestelde eisen waaronder het budget. Hierna kon pas besteld worden. Vanwege de levertijd die op het meubilair zit, kon de inrichting pas in de herfstvakantie gerealiseerd worden.
Voor de drie deelprojecten hebben we vanaf het eerste gesprek half april het proces en de bijbehorende procedurele kant begeleid. Interieurarchitect Yvonne Broekhuizen verzorgde de inhoudelijke kant.
Naast het begeleiden van dit hele project en de uitvoering van de werkzaamheden, hebben we ontwerpende en uitvoerende partijen geselecteerd, de begroting opgesteld voor de verhuizing van de stafdienst en de taakstellende budgetten nauwgezet bewaakt.
Meer informatie over de aanpak van dit project?