Die thema’s zijn:
- Werken met het oog op de toekomst;
- Passende dienstverlening; we gaan uit van de behoefte van de klant;
- Assen als wendbare organisatie; we kunnen snel schakelen om te doen wat nodig is;
- Werkgeluk; het is prettig om bij de gemeente Assen te werken;
- Samen zorgen voor de stad; we maken gebruik van elkaars kennis en inzet.
Deze ontwikkelingen én de opgedane ervaring met het thuiswerken door Corona is de aanleiding geweest om ook over het werkplekconcept binnen het stadskantoor na te gaan denken. Het wordt minder vanzelfsprekend om daar elke dag fysiek aanwezig te zijn, mensen zullen bewuster nadenken over de noodzaak van hun aanwezigheid. Grote voordelen die gezien worden, zijn de productiviteit en efficiëntie, minder reisbewegingen en ziekmeldingen. Daar staat tegenover dat het teamgevoel vermindert én ervoor gezorgd moet worden dat medewerkers niet 24/7 ‘aan’ staan. Werk- en vrije tijd lopen ongewild in elkaar over. Ook de ergonomie van de thuis-werkplek is een belangrijk aandachtspunt om de gezondheid van medewerkers te borgen.
Een nieuwe opzet van het stadskantoor na Corona is hierdoor onvermijdelijk. Uitgangspunt is dat de dienstverlening aan de burger van Assen gewaarborgd blijft.