Haags Montessori Lyceum
Met het onderwijsteam is, met behulp van interactieve werkvormen, de ideale leeromgeving voor de nieuwe mavo/havo vormgegeven
Met het onderwijsteam is, met behulp van interactieve werkvormen, de ideale leeromgeving voor de nieuwe mavo/havo vormgegeven. De kernwaarden van het onderwijs zijn vertaald naar speerpunten voor de huisvesting. Op basis van het onderwijsprogramma, werkvormen, groepssamenstelling en -omvang is de leerplekkenmix geconcretiseerd.
Het huisvestingsconcept met de leerplekkenmix was uitgangspunt voor een inpassingsstudie. De open structuur van het bestaande gebouw gaf veel mogelijkheden. De lage verdiepingshoogte en toegankelijkheid vormden een uitdaging. Op basis van de inpassingsstudie is door Loes Kellendonk Architectuur een interieurontwerp uitgewerkt.
Op de Neuhuyskade komt de indeling van het gebouw tegemoet aan de wens om de structuur van de klaslokalen los te laten. Er is een beperkt aantal instructieruimtes voor uitleg. Daarnaast zijn er leerpleinen waarop de leerlingen aan de slag kunnen in kleine of grotere groepen. Zo zijn er een kunst- en cultuurleerplein, een science-afdeling en een kookplein.